onsdag 11 mars 2015

Road trip - Los Angeles

Idag hyrde vi en bil i San Francisco och körde hela vägen till Los Angeles. Det var en underbar resa! Hela landskapet runt omkring var som en enda stor idyll!! Höga berg och djupa dalar, blommor i alla färger, träd och djur som gick och betade, vingårdar och alla möjliga sorters odlingar, stora mansion villor på kullarna osv! Så otroligt mäktigt var det!

Eftersom jag är under 25 fick Sofie köra. Jag satt och spände mig hela resan, så obehagligt att köra på nya obekanta vägar och inte få ha någon kontroll själv! Haha, kontrollfreak som man är! Som tur är valde vi att köra på en mindre väg, 101an, så vi slapp 5 filigt större delen av resan och när vi väl fick 5 filigt var vår gps jättebra och visade vilket fällt vi skulle köra i.

Vi stannade några gånger under resan, eftersom vi körde 101an så körde vi nära havet och stannade bland annat vid Santa Barbara och tog en standpromenad. Vi stannade även och åt på förmiddagen på ett litet ställe mitt ute i ingenstans. När vi kom in där blev både Sofie och jag helt över lyckliga! Det var verkligen ett amerikanskt dinner, ett sånt man ser på alla filmer osv. Med små bås och barstolar vid disken där alla sitter och äter ägg i alla sorter som finns och amerikanska pannkakor. Jag köpte som en meny med omelett med svamp och ost, haschbrownie och amerikanska pannkakor med smör på, och gud vad gott det var!! 

Nu är vi framme på hotellet och är redo för kvällen, imorgon ska vi ta det lugnt. Vi hade tänkt åka till stranden men det ska tydligen bli mulet så vi får se vad vi hittar på. 

Godnatt!


Sofie
Santa Barbara
Vår bil!

"You dont have to be crazy to work here we train you" citat från resturangen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar