tisdag 31 mars 2015

Fort Lauderdale

I söndags checkade vi ut från Miami, åt pannkakas frukost på vårt favorit bageri och for vidare till Fort Lauderdale. 
Vi åkte till ett jättestort köpcentrum med både outlets och vanliga butiker, sawgrass mall, 400 butiker i hela köpcentrumet fanns det! Jag köpte ett handbagage så nu kan jag shoppa loss i NY! Sedan åkte vi och checkade in på nya hotellet, jag var helt slut så hängde lite vid poolen och såg på tv på kvällen bara. Nya hotellet var superfint men låg precis vid en flygplats så det dånade som tusan både på dagen och natten när flygplanen kom! 
Igår (måndag) chillade vi vid poolen på dagen och frammåt eftermiddagen tog vi bilen ner till stranden och åt på en jättemysig resturang med utsikt över stranden och havet. De hade en pir där vi gick ut och träffade massa trevliga amerikanare och fick va med när de fiskade. Sedan tog vi en runda i området de hade lite butiker, åt glass osv jättemysigt! Innan vi skulle åka gick vi ut på piren igen för att se om de hade fått mer fisk, då stod massa folk och tog kort på en pelikan som satt på räcket så jag skulle såklart också göra det, men då blev pelikanen tokig och bet mig :( 

Jag tycker att Fort Lauderdale var mycket mysigare än Miami. Miami hade lite finare strand men FL var mycket mer familjärt och inte så mycket konstiga människor! Haha

Nu sitter vi iaf på flygplatsen och väntar på avfärd till vårt sista stopp, New Yorl! 


Finaste klänningen på sawgrass!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar