onsdag 11 mars 2015

Alcatraz

Eftersom Sofie fyllde år fick hon bestämma, och hon bestämde att hon ville fira bakom galler, så vi for till Alcatraz! 

Vi tog båten ut och sedan fick man gå runt och titta på lite utställningar och någon kortfilm. Det var även en konstutställning på ön som vi tittade på. 

Vi fick en audio guide som var jättebra! När jag har varit på andra utställningar tycker jag det mest har varit svammel men denna guide var super intressant!! De talade om för en vart i fängelset man skulle gå och så berättade de olika historier som hade hänt på den platsen och om personer som hade vart fångar eller jobbat/bott på ön. 

Man kunde även se spår av indianerna som hade försökt ta över ön på 60-talet. 

Efter Alcatraz åkte vi upp på stan en sväng, jag köpte en ny klänning. Sen gick vi hem, gjorde oss i ordning och gick ut för att äta mat och ta en drink. Drinken var dock så stark att ingen av oss klarade av att dricka upp den! Haha :) eftermiddagen var vi båda super trötta så vi gick hem och sov.

Vi har hunnit med otroligt mycket under våra dagar i San Francisco! Vi har gått upp tidigt varje dag och hållt igång ända tills vi däckade i sängen på kvällen. Ändå finns det mycket mer jag vill göra och se i den staden. När vi åkte dit hade jag inga större förväntningar, jag såg mer fram emot resterande resan men nu älskar jag den staden och jag hoppas verkligen att jag kommer dit igen!! Vi har sett otroligt mycket dessa dagar och träffat många trevliga människor.

Nu har vi sagt hejdå till San Francisco och ikväll går vi och lägger oss i Los Angeles där nya äventyr väntar! 

Indianerna 
Utsikt från Alcatraz
Fängelse dusch
3 våningar med celler


"Straff" rum
Utsikt från alcatraz

Konstutställning 
Drink


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar