fredag 20 mars 2015

Från Vegas till Orlando

Igår var vår sista dag i Vegas. Vi åkte ut till nationalparken Valley of fire, ett område med stora rödsandberg från dinosaurieriden! Haha, supercoolt och fint! Det låg bara en timme från Vegas så vi åkte in till stan igen och åt en sista middag på the strip och såg vattenshowen vid Bellagio innan vi åkte till flygplatsen.

00.50 gick flyget till Miami där vi landade, det tog ca 4.5h så lyckades slumra lite på flyget iaf. Trötta efter resan stannade vi vid Palm Beach och åt lunch och sola/badade. Såklart lyckades jag somna i solen och brände mig, haha så typiskt! Sen åkte vi vidare till vårt hotell i Orlando. Vi bor lite i utkanten i ett mysigt område med mycket parker och outlets. Känns skönt att inte behöva vara mitt i stan med all stress hela tiden :) 

Dom två kommande dagarna ska vi spendera i universal of studios och Islands of adventure. Biljetterna var rätt dyra men känns som ett måste när man ändå är här. Jag ser mest fram emot att få se Harry Potter world och att få åka Hogwartsexpressen! Vi har också tänkt åka till Old town som ligger nära där vi bor, en liten stadsdel som är byggd i 50-talsstil och har bil crusing varje kväll. Ingen av oss är direkt bilintresserade men tycker det verkade vara en kul grej ändå!

Nu ska jag sova , har ställt om oss 3h nu så hoppas jag inte kmr vara allt för trött imr. 

Kramis!




Nya hotellet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar