tisdag 6 december 2011

Paris dag 3.

Paris dag 3, dvs i Torsdags. Krisse och jag tog sov morgon, vilket behövdes. Sedan blev det mer turistande, vi åkte till Louvren. Tittade på bland annat Mona Lisa och mumier, jag har alltid varit fascinerad över mumier, varför vet jag inte riktigt tycker bara de är häftiga helt enkelt! Tyckte därför det var skitkul att få se en påriktigt. Efter Lovren gick vi och åt, passerade en bro där folk hade hängt massa lås med sitt och sin pojkväns/flickväns namn. Jättegulligt! Finns massa såna broar i Paris. Hur som helst så gick vi till ett litet mysigt ställe och åt. Blev bjudna på dyyyyr champagne av några fransmän som satt där, det var bara att tacka och ta emot! Vi hade bestämt oss tidigare för att äta typisk fransk mat så det blev ostar och sniglar. BLÄ. Säger jag bara, osten va inte blä, men sniglarna BLÄ. Krisse tyckte dem var goda, jag tyckte dem bara växte i munnen ju mer man tuggade. Efter middagen gick vi iaf vidare, vi åkte parisehjulet och gick på julmarknad. MYS! 
Om ni vill se bilderna i större format kan ni bara trycka på dem! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar