torsdag 22 december 2011

Doktorbesök

Igår bestämde jag mig för att ta mig till doktorn så jag kan bli av med febern och förkylningen. Jag sökte reda på adressen på google maps eftersom jag aldrig har vart där. Bara det att jäka google visade fel väg! Så sjuka-jag gick jätte långt i onödan! Det visade sig att vårdcentralen bara låg ca 5 minuter bort ifrån där jag bor, och där hade jag gått och gått och gått helt i onödan. Det roliga är att jag hade gått förbi det till och med! Och det fanns stora skyltar som var i princip omöjliga att missa.. jag är så virrig ibland! 

Stannade även på kyrk-tesco och skulle handla, det är en liten butik i en kyrka! Jätteskumt att ha en butik i en kyrka tycker jag. Men här i Bournemouth verkar de använda kyrkorna till lite allt möjligt, det finns till och med en natt klubb inne i stan som är i en stor kyrka.

Hur som helst så blev det inget doktor besök, jag var tvungen att fylla i massa papper först.
Så imorse gick jag upp tidigt för att hinna till dropp in - doktorn. Min röst som lite smått hade börjat komma tillbaka försvann såklart så fort jag kom in till doktorn, "Oh you have a nasty cold, you must do something about this!" sa min doktor. Så jag fick recept på dunderpiller som jag hoppas ska rädda min jul. Gick upp på stan och hämtade pillrerna och sedan gick jag hem och sov i 3 timmar. Helt förstörd av att gå och sitta lite.

När jag hade vaknat bestämde jag mig för att gå till våran mäklare för att hämta element, vi har nämligen ingen fungerande värme i vårt hus. Jag var där i kanske 2 minuter och under dem minutrara frågade mäklaren hur det var med mig och hur jag mådde fem gånger. Känns som ett bra tecken på att jag ska stanna i sängen resten av dagen. Elementen var slut, men han lovade att åka och köpa två nya åt oss och lämna dem i köket senare idag. Så jag hoppas på att de kan hålla vad de lovar för engångsskull!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar