söndag 5 februari 2017

Wings III

Andra dagen på Airlie Beach var det dags för en tredagarsbåttur och jag måste säga att detta är lätt det bästa jag har gjort i Australien! Det var så underbart! Vi åkte med en båt som hete Wings III.

Dag 1; Vi steg ombord båten vid lunchtid, de bjöd på pizza hade lite genomgång och sedan blev vi visade till våra rum. Efter ca 2h färd var vi framme vid första destinationen, vi stannade båten tog på oss våtdräkter, cyklop och sedan fick vi hoppa i en liten gummibåt för att komma ut till revet. Jag har aldrig snorklat förut så jag super nervös, men allt gick jättebra! Jag hade fyndat en vattenkamera för bara 300 kr precis innan som jag hade med mig och den tog faktiskt väldigt bra bilder! När vi kom tillbaka igen hade Chad som lagade maten på båten gjort iordning te och kakor som vi satt ute på däck och åt medans vi åkte vidare till nästa snorkel ställe. Vi fick så sjukt mycket och god mat på denna resa! haha! Efter den andra snorklingen fick vi "snacks" det var vårrullar och lite annan plockmat. Sedan satt vi på däck och kollade på solnedgången medans vi åkte vidare till stället vi skulle stanna på för natten. Till kvällsmat fick vi kyckling, potatisgratäng, sallad och vitlöksbröd vi satte oss ute och åt medans två delfiner kom och hoppade runt båten sedan spelade vi lite spel med de andra innan vi gick och la oss.

Dag 2. Jag sov så otroligt bra på båten! Jag gick dock upp kl 5 för att kolla på soluppgången, sedan gick jag och la mig igen innan det var dags att gå upp för frukost och dagens första snorkling. Efter lunch åkte vi till Whitehaven beach som har världens finaste sand. Där stannade vi och solade och badade i 3h, gjorde peealing med sanden som tydligen ska vara väldigt bra! haha!
När vi kom tillbaka på båten fick vi natchos på däck sedan åkte vi för att parkera båten för natten och äta middag. Påkvällen fiskade de bläckfiskar från båten.

Dag 3. Sista dagen hann vi med två dyk innan vi for vidare mot land, det var så kul att dyka! Jag fick bland annat se 3 hajar en sköldpadda, clownfiskar och mycket mycket mer på denna resan! Vi kom tillbaka till hamnen strax före lunchtid, så då gick vi ut och åt med några från båten.

När vi kom till hostelet var det poolparty där, de firade nämligen Aussie day. Så vi tog på oss bikinis och joinade. Påkvällen hade vi "efterfest" med båtgänget. Vi gick ut och käkade och dansade hela nattenlång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar