söndag 5 februari 2017

Mission beach & Cairns

Tanken var att jag skulle åka direkt från Townsville till Cairns, men då jag var ute sent var bussen redan full så jag blev tvungen att ta ett stopp på Mission beach och tur var väl det!

Jag träffade så mycket härliga människor på vårt lilla hostel på Mission och dessutom fick jag ett 8 bäddars rum helt för mig själv! LYX! När jag kom på kvällen blev jag bjuden på vin och vi satt ett stort gäng och pratade. Jag blev medbjuden på en tur dagen där på av en kvinna från Kanada som hade bil och som skulle åka och kolla på olika vattenfall och vandra i regnskogen, så jag sköt upp min buss ytterligare en dag och bestämde mig för att bli med! Vi fortsatte kvällen med biljardspel, pingis, kortspel och tillslut film.

Dagen där på var vi tre tjejer som åkte ut på en tur, det var jag, kvinnan från Kanada och en tjej från Holland. Vi stannade vid 5 olika vattenfall och badade vid ett av dem, matade små mini-sköldpaddor i en sjö, vandrade i regnskogen (det kom en störtskur påvägen tillbaka så vi blev dyngsura!! Haha) och så stannade vi i en liten by som var supermysig och strosade runt! Vilken toppen dag vi hade!
På kvällen bestämde jag och tjejen från Holland oss för att bjuda på middag som tack, så vi lagade pasta med pesto kyckling, vitlöksbröd till efterrätt hade vi chokladkaka och såklart vin till det. Det blev en riktig festmåltid!

Dagen därpå gick inte min buss förs kl 17, så jag och Holland tog en tur till "byn", gick lite på stranden och tog en fika. Vår skjuts tillbaka sök aldrig upp så vi bestämde oss för att lifta, vilket tydligen är väldigt vanligt i Australien.

På eftermiddagen begav jag mig mot Cairns och jag har faktiskt inte gjort så mycket här i Cairns, det har varit väldigt dåligt väder. Igår gick jag en långtur efter parken och till en stor trädgård och påkvällen gick jag ut och festade med en tjej från mitt rum. Idag skulle jag åka på rafting, men det var så dåligt väder så det blev inställt tyvärr.


Kl 6.10 imorgon går mitt flyg ner till Melbourne där nya äventyr väntar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar