tisdag 9 februari 2016

Update

Hej!

Har varit dålig på att uppdatera senaste dagarna, så här kommer en liten update på vad som har hänt :)

I fredags tog jag bilen och åkte till Nordfjordied, en liten stad ca 5 mil bort. Där ordnade jag med alla skattepapper jag behöver för att få ut rätt lön. Jag hade egentligen tänkt stanna och se mig omkring men det var kallt och snöade så jag tog en lunch på stan och sen far jag tillbaka till Måløy. Vägen jag åkte på låg längs fjorden, super vackert!
Jag stannade på ett litet köpcentrum här i Måløy och fyndade lite på rean, bla en blus och en kofta för 49 kr st! Som hittat! Sen åkte jag hem och gjorde kycklingpaj och chillade resten av kvällen.

I helgen har jag mest jobbat och tränat, så nu har jag sån träningsvärk att jag knappt kan gå! 😂 har även testat sushi stället som ligger mitt emot min lägenhet, det ska tydligen vara Norges bästa men jag var inte super imponerad :)
Igår bjöd föräldrarna till min patient på kvällsmat,  det blev våfflor och någon semle liknande bulle med grädde och jorgubbssylt i. Kul att testa lite Norska traditioner :)

Nu är jag på mitt första av 5 nattpass i rad, så de kommande dagarna kommer mest bestå av att sova och jobba (22-8). Men det går rätt bra, jag sitter mest i soffan och tittar på tv känns det som  ☺

I slutet av veckan ska det bli finare väder, så då hoppas jag kunna ta en tur runt ön och utforska alla fina platser ☺.

Nu ska jag fortsätta kolla på HIMYM, ha det så bra där hemma! 😘🌸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar