fredag 19 februari 2016

Orkan

I Tisdags när jag skulle hem från jobbet vid 22-tiden blåste det full orkan ute, 41 m/s! och då jag jobbar på fastlandet och bor på en Ö måste jag åka över en bro för att komma hem. Men när jag kom fram hade de stängt bron, så jag stod där och väntade i 2h men då vinden bara ökade gav jag upp och åkte tillbaka till jobbet. Blev bortskämd av mamman i huset som sa att jag var gäst nu och gav mig kvällsmat, en bamse tandborste och bäddade i ett rum åt mig :) Läste på morgonen att bron hade varit stängd i 5 h, så det var väl tur att jag inte satt där hela natten. På morgonen hade det avtagit lite iaf och jag kunde åka hem.

Fick ett mejl av min chef häromdagen att familjen vill att jag ska stanna längre, så jag gick med på att stanna till den 27 mars ( 4 veckor till ). Börjar få lite hemlängtan men på Söndag har jag ju redan varit här i 3 veckor! Så det ska nog gå fort :) Har mycket att se fram emot när jag kommer hem också! Jag ska fira min födelsedag, gå på 30-års fest och på bröllop! och såklart träffa alla vänner och familjen <3

Nu ska jag göra mig i ordning för nattpass 2 av 4! Puss

 Cassis, Franska riveran sommar 2015
London, nov 2015


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar