torsdag 29 december 2016

Den långa flygresan till Australien!

I tisdags följde Mamma, Pappa, Ella & Lovisa med mig till resecentrum för att vinka av mig när Ella 5år utbrast från ingenstans "Madde, du är en äventyrare!" 😂😍 det var så kul att ha med dem, de var så glada och stolliga och hoppade runt och sjöng "små känguruna, små känguruna" och när bussen kom stod alla fyra och vinkade och vinkade 💕
På Arlanda möte jag upp Sofia och kl 1 på natten gick första flyget mot Moskva där vi sedan böt till ett flyg mot Shanghai. Vi flög med Aeroflot den första sträckan och då jag har hört en del dåligt om dem måste jag säga att jag inte alls håller med, enda nackdelen var väl att ryssarna inte var så bra på engelska men annars fick vi gratis mat ombord och vi hade underhållning i sätet framför oss, vi fick filt, kudde, sovmask och tofflor. På den korta resan till Moskva som var under 2h fick vi en macka och dryck och på 8h flyget till Shanghai fick vi mat (3rätters) 2 gånger och glass där imellan. 
I Shanghai blev det lite tight om tid, vi hade bara 2h mellanlandning och vi skulle checka ut och in bagaget däremellan och då passkontrollen stod stilla fick jag tillslut gå fram och be om att få gå före för att vi inte skulle missa nästa flyg, så sen var det bara att springa för att vi skulle hinna, men det gick tillslut! 
Till Malaysia flög vi med air asia och de var helt okej men vi hade varken underhållning eller mat inkluderat vilket var lite segt, men man kunde köpa mat för bara 40kr med dryck och efterrätt så det var helt okej ändå lite snålt dock att man behövde hyra underhållning och filt.
Från Malaysia böt vi sedan till vår slutdestination: Sydney!
Resan har gått väldigt bra och den har varit väldigt lugn, jag har läst och tittat på lite film. Men efter 33h flyg + restid till och från flygplatsen är det ganska skönt att få landa på hotellrummet! Är så glad över att äntligen vara här! 😀💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar