söndag 27 november 2011

Första advent

Idag har Krisse och jag firat första advent. Vi började med att åka till Ikea i Southampton för att handla lite julpynt och ät svenskmat. Köpte även julskinka och lite annat gott till julafton. Sen åkte vi hem och julstädade våra rum, och så här fint blev mitt! Vi lagade även lyx middag i form av rumpstek, potatis, sallad och bea, till efterrätt blev det lussebullar, pepparkakor med mögelost och glögg! Sen kollade vi på första avsnittet av Sunes Jul. Egentligen ska man ju börja kolla på adventskalendern 1:dec men då är vi i Paris så vi kommer ändå inte hinna. Dessutom köpte jag en choklad kalender på Thorntons idag, jag brukar inte gilla chokladen i vanliga kalendrar så jag tyckte att jag kunde köpa en lite dyrare med god choklad så kanske jag kunde äta upp den för engångsskull! haha, de skrev till och med mitt namn med vit choklad! Sött!




1 kommentar:

  1. En sån kalender vill jag också ha!!! ;-)
    Hoppas allt är bra!
    Kram Therese

    SvaraRadera