tisdag 7 mars 2017

Australien

Hej! 

Nu var det flera veckor sedan jag skrev här! Så jag tänkte uppdatera lite från där jag var sist :)

Jag spenderade 5 dagar i Melbourne med Henni och Manon och vi hade superkul! Vi besökte stränder, gick på yoga, såg 50 shades of grey på utomhus bio, shoppade, gick på guidad tur genom staden, var på konsert, besökte en takterrass bar, tog löparrundor i parkerna och mycket mer! Måste säga att Melbourne är min favorit stad i Australien av dem jag har besökt!

På lördagen hade vi hyrt en campervan, en mindre husbil kan man säga och begav oss ut på The Great Ocean Road. Vi var fyra tjejer, jag, Henni, Manon och Eva. Vi campade 5 nätter och åkte hela vägen från Melbourne till Adelaide. Vi stannade bland annat vid flera fina vattenfall, 12 apostels, the grampians national park, besökte vingårdar och pink lake. Vi bodde granne med hundratals kängurus som man nästan gick in i på natten när det var mörkt 😂

Jag stannade i Adelaide några dagar det var festival när vi kom dit så det var fullt pådrag med parader och diverse uppträdande! Såkul! Jag gick på två shower, Blanc de Blanc var helt klart favoriten! En helt fantastisk show som hade allt! Jag tog även en dagstur till vingårdarna i Barossa.

Efter Adelaide flög jag till Sydney där jag spenderade två dagar, jag turistade, såg nya star wars på utomhus bio och träffade min vän Adam som bor i Sydney.

23/2 flög jag vidare till Nya Zeeland, och det var den krångligaste flygningen jag varit med om! Jag bokar nämligen alltid bara en enkel biljett då jag inte vet hur lång tid jag vill spendera på varje ställe. Men efter att ha köat fram till incheckningen fick jag veta att jag var tvungen att ha en returbiljett för att få komma in i landet.. så jag fick snällt ställa mig åt sidan och snabbt boka en retur och sedan ställa mig i kön igen. Men när jag kom fram denna gång räckte det inte med bekräftelsen på bokningen utan jag var tvungen att ha den faktiska biljetten.. så jag fick springa runt hela flygplatsen för att hitta bolaget jag skulle åka med så de kunde skriva ut en biljett åt mig innan jag kunde ställa mig i kön igen.. Blev på lite bättre humör på planet iaf när vi blev serverade supergod lunch och hade massa bra filmer att välja mellan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar