måndag 16 januari 2017

Noosa och Australia Zoo

Vi kom till Noosa på lördag kvällen, här är det lite mer franska rivieran känslan med dyra båtar och rika australiensare. Vi tog en promenad i området och handlade lite på kvällen, sedan la vi oss tidigt då vi hade bokat en heldag på Australia Zoo på söndagen.

Australia Zoo var superkul! Mindre kul dock att det var varmaste dagen och vi svettades som bara den haha! 
De hade stora hagar med kängurus där man fick gå in och klappa och mata dem, vi fick även klappa en koalabjörn och så såg vi några olika djurshower med tigrar, olika fåglar, krokodiler och massa andra djur! Det är familjen Irwin som äger djurparken (the crocodile hunter) så det var väldigt inriktat på dem. 

Idag (måndag) kör vi vilodag på stranden, jag ska försöka komma iväg och försöka laga min kamera den har nämligen gått sönder.. Jag har haft sån otur på denna resan! Först fick jag feber, sen blev jag av med min favorit klocka och nu är min kamera trasig 😔 håller tummarna för att det ska gå att fixa! Hoppas ni har det bra där hemma! 😘


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar